Regel jij de coach? Nemen wij de mensen mee.

Het bereiken van moeilijke doelgroepen om in beweging te komen, hoeft niet langer alleen jouw uitdaging te zijn. Met onze zichtbaarheidspakketten zorgen we ervoor dat jouw beweeggroepen gevuld worden met gemotiveerde deelnemers. We zetten échte mensen uit de doelgroep in en werven zowel online als offline, lokaal en gericht. Zo maken we de perfecte aansluiting met jouw doelgroep.

Kom in
beweging

Effectief en inclusief

Onze zichtbaarheidspakketten worden continu geoptimaliseerd op basis van data. Zo zorgen we ervoor dat elke doelgroep effectief wordt bereikt en het inclusiepercentage blijft groeien. Met ambassadeurs uit de doelgroep en gerichte wervingsstrategieën creëren we maximale impact, afgestemd op de behoeften van jouw gemeente en de mensen die je wilt bereiken.

Drempels verlagen en motivatie verhogen

Om jouw doelgroep écht te bereiken, zetten we mensen in die hen aanspreken en inspireren. Op onze materialen tonen we deelnemers die lijken op de doelgroep zelf, naast betrouwbare en vriendelijke beweegcoaches en zorgaanbieders. Deze combinatie van herkenning en autoriteit zorgt ervoor dat de doelgroep zich gezien voelt, zich herkent in de boodschap en gemotiveerd raakt om deel te nemen. Zo creëren we een gevoel van verbinding en maken we de drempel om mee te doen zo laag mogelijk.

De wijkgerichte aanpak van QR-FIT

Wijkgericht via meerdere kanalen

We starten met een grondige marketing- en communicatiescan in jouw gemeente. We brengen in kaart waar de doelgroep zich bevindt—zowel fysiek als digitaal. Denk aan specifieke wijken, buurtcentra, kapperszaken en supermarkten, maar ook aan lokale advertenties op sociale media. Dankzij meetbare resultaten verbeteren we bij elke campagne-uitrol, zodat onze aanpak steeds effectiever wordt.

Structurele zichtbaarheid voor duurzaam succes

Om een blijvende impact te maken en een continue instroom te garanderen, voeren we de zichtbaarheidscampagnes periodiek per doelgroep uit. Dit is geen eenmalige actie, maar een strategische langetermijnaanpak die ervoor zorgt dat je jouw inwoners structureel bereikt en betrokken houdt.

Hoe gaan we te werk?

Het uitrollen van een zichtbaarheidspakket is niet zomaar een wijkgerichte campagne. Met behulp van slimme monitoring komen we erachter welke middelen, locaties en boodschappen het best werken om voor instroom van deelnemers te zorgen.

01 Allereerst wordt er een online meeting gepland. Voorafgaand aan de meeting doet QR-FIT vooronderzoek naar locaties in de wijk. Deze worden verwerkt in het marketingplan. Dit plan wordt besproken tijdens de meeting.
02 Samen met afdeling Community, wordt er een vast beweegmoment en een kick-off datum gekozen. Dit beweegmoment (en de startdatum) wordt op de communicatiemiddelen verwerkt. De middelen, worden samen met het definitieve marketingplan opgestuurd ter goedkeuring.
03 Na goedkeuring van deze beide onderdelen, worden de middelen besteld en geleverd op de gewenste locatie. Vervolgens kunnen deze worden verspreid op de afgesproken locaties.
04 Er wordt een specifieke uitroldatum gekozen, die wordt doorgegeven aan QR-FIT. Op deze datum zullen wij dan starten met betaalde online advertenties. Dit zorgt wederom voor zowel on-, als offline bereik van de doelgroep. Net als op de fysieke middelen, worden ook op de online advertenties boodschappen en afbeeldingen verwerkt die de gekozen doelgroep aanspreken.
05 Met een overzichtelijk stappenplan (aangeleverd door QR-FIT) kan er worden teruggekoppeld op welke fysieke locaties er daadwerkelijk middelen zijn verspreid. Dit is waar de monitoring begint. Per middel, per locatie, wordt een unieke en traceerbare QR-code ontworpen. Deze staan op de middelen en dienen gescand te worden om je aan te melden.
06 Na het scannen van de QR-code en het aanmelden voor een activiteit, komt de desbetreffende persoon terecht bij de coach of begeleider van het beweegmoment. Deze coach of begeleider ontvangt een melding van de nieuwe inschrijving en zal deze persoon bij de eerstvolgende activiteit met open armen ontvangen.
07 Op basis van de verkregen data worden de zichtbaarheidspakketten doorontwikkeld. Door data te monitoren weten we per doelgroep steeds beter welke locaties, middelen en boodschappen het best werken om hen te motiveren en zich in te schrijven. De effectiviteit van de middelen wordt 2 weken vóór de kick-off teruggekoppeld door QR-FIT. Ook het eerste en het tweede kwartaal na uitrol zal deze effectiviteit worden teruggekoppeld.
08 Ook levert QR-FIT structurele krant- en webartikelen aan die het beweegmoment blijven promoten. Dit zorgt voor fysieke én digitale zichtbaarheid. Elke twee maanden ontvangt de communicatiemedewerker (of andere verantwoordelijke) de artikelen op maat, per mail. Deze zijn klaar om direct geplaatst te worden!

Integraal samenwerken voor duurzaam resultaat


Wij helpen gemeenten bij het opzetten en behouden van een integrale en domein overstijgende samenwerking met lokale aanjagers, zorgaanbieders en coaches!

Neem contact op met onze specialisten

Krijg deskundige begeleiding en ondersteuning voor uw QR-FIT-ervaring

Neem contact op